Włosy porady

Witaminy dla wzrostu włosów: wszystko, co musisz wiedzieć

Każdy chce, by jego włosy rosły szybciej i były mocniejsze, więc nic dziwnego, że wszyscy szukamy tej cudownej pigułki lub magicznej maski. Na szczęście mamy coś jeszcze: naukę. Chociaż nie ma jednego uniwersalnego rozwiązania dla osiągnięcia zdrowego wzrostu włosów, przy zachowaniu odżywczej diety bogatej w kluczowe witaminy i minerały, poprawia się ogólny wygląd, styl i zdrowie włosów (nie wspominając o reszcie ciała ). Witaminy są niezbędne do wzrostu włosów i włączenie ich do swojego stylu życia jest łatwiejsze niż kiedykolwiek.

1: Biotyna
Stosowanie biotyny na wzrost włosów może być jednym z najbardziej popularnych sposobów uzyskania zdrowych włosów dzięki witaminie. Biotyna jest nawet dodawana do wielu szamponów i odżywek, ale co dokładnie robi? Biotyna jest witaminą B, która pomaga wytwarzać glukozę i rozbija białka w aminokwasy. Włosy zawierają keratynę, która jest formą białka, dlatego oprócz wspomagania wielu innych istotnych funkcji w naszym organizmie, biotyna wspomaga  również włosy.

Jeśli chcesz uniknąć przyjmowania suplementów na porost włosów, biotyna występuje także w wielu produktach spożywczych. W celu szybszego wzrostu włosów upewnij się, że Twoja dieta jest bogata w pełne ziarna, jogurt, tłuste ryby, kurczaka, migdały, fasola, tofu, jajka i grzyby.

2: Niacyna
Podobnie jak biotyna, niacyna jest również z rodziny witamin B, ale ten wspaniały pomocnik włosów zasługuje na własne miejsce na liście. Niacyna pomaga włosom rosnąć szybciej odżywając skórę głowy, a jej niedobór może powodować, że włosy stają się kruche, martwe, a nawet wypadają. Niacyna często występuje z biotyną w witaminach z grupy B. Wiele osób stosuje B-complex na wypadanie włosów, ponieważ skuteczna kombinacja witamin z grupy B stanowi skuteczne leczenie.

Niacynę znajdziemy w awokado, piersi z kurczaka, tuńczyku lub indyku. Czy ktoś ma ochotę na kanapkę z tuńczykiem?

3. Kwas foliowy

Kwas foliowy często znajduje się w witaminach prenatalnych. Ten rodzaj witaminy B jest kluczowy do wzrostu komórek i pomaga zapobiec wadom wrodzonym. Pomaga również we wzroście włosów. Ponieważ kwas foliowy odgrywa ważną rolę w obrocie komórkowym, wspomaga regenerację włosów. Niedobór może negatywnie wpłynąć na fakturę włosów i spowolnić wzrost. Często ludzie na diecie odchudzającej zauważają, że mają niedobór tego ważnego składnika odżywczego. Warto wtedy podjąć suplement lub dodać więcej kwasu foliowego razem z żywnością. Wątróbka i ciemnozielone liście, takie jak szpinak, są pełne kwasu foliowego i mogą pomóc zaspokoić codzienne zapotrzebowanie.

4. Witamina E

Jeśli zastanawiasz się, jak sprawić, by włosy rosły szybciej bez przyjmowania suplementów, spróbuj zastosować witaminę E miejscowo. Stosowanie oleju z witaminą E na włosy jest skutecznym sposobem zapobiegania stresowi oksydacyjnemu, a uzyskamy natychmiastowo miękkie i błyszczące włosy, łącząc olej kokosowy z zawartością dwóch tabletek witaminy E tworząc szybką maskę do włosów. Wcieraj maskę w skórę głowy, pracując od korzeni aż po końce, aby uzyskać najlepsze wyniki. Zostaw maskę podczas oglądania kilku odcinków ulubionego serialu, a następnie spłucz. Aby uzyskać więcej witaminy E w diecie, jedz brokuły, awokado, nasiona i migdały, by uzyskać jeszcze większe korzyści dla wzrostu włosów.

5. Żelazo

Technicznie żelazo nie jest witaminą – jest minerałem. Ale to nie ma znaczenia dla zdrowego wzrostu włosów. Żelazo pomaga czerwonym krwinkom w organizmie transportować tlen do komórek, co sprawia, że ma zasadnicze znaczenie dla ogólnego stanu zdrowia. Niedobór żelaza, który jest bardziej powszechny u kobiet (zwłaszcza tych odchudzających się lub menstruujących) może powodować wyczerpanie, niedokrwistość i wypadanie włosów. Na szczęście suplementy żelaza i zmiany diety pomogą Ci zapewnić, że twoje ciało i włosy dostają żelazo, których potrzebują. Żywność bogata w żelazo obejmuje czerwone mięso i ostrygi oraz szpinak.

6. Witamina A

Witamina A jest również niezbędną witaminą dla wzrostu włosów, ponieważ pomaga wytworzyć sebum (oleje naturalne AKA) na skórze głowy, które zapobiega osłabieniu włosów i ich łamaniu. Niemniej jednak, można uzyskać zbyt dużo witaminy A, która może faktycznie hamować wzrost włosów. Dla utrzymania równowagi, łykaj witaminę A co drugi dzień lub uzyskaj ją przez dietę. Ciemne zielone warzywa, marchew i melony są pełne tej witaminy.

7. Witamina D

Witamina D, znana jako „słoneczna witamina”, ma zasadnicze znaczenie dla wzrostu włosów i ogólnego zdrowia. Spacerowanie po słońcu przez 15-20 minut to jeden ze sposobów na zwiększenie stężenia witaminy D każdego dnia, ale kiedy mamy pochmurną pogodę, przyjmując suplement wspomagamy utrzymać włosy zdrowe i silne poprzez promowanie wzrostu cebulek. Możesz także dodać do swojej diety żywność bogatą w witaminę D, taką jak łosoś i tuńczyk, jajka, mleko i grzyby.

8. Cynk

Cynk nie tylko zwiększa odporność organizmu. Ta witamina jest również niezbędna dla zdrowego wzrostu włosów. Niedobór cynku może zaburzać gospodarkę hormonów, robi bałagan ze zdrowiem układu pokarmowego i osłabia układ odpornościowy. Może też sprawiać, że włosy wyglądają trochę słabiej. Biorąc cynk lub wprowadzając więcej cynku do swojej diety z takimi produktami, jak ciecierzyca, czosnek, szpinak, jogurt i nasiona dyni, to świetny sposób, by utrzymać włosy błyszczące i zdrowe.

9. Witamina C

Podobnie jak cynk, witamina C ma więcej zastosowań, niż zwiększanie odporności i ochrona przed przeziębieniami. Ta witamina może również wzmocnić twoje włosy i pomóc im rosnąć. Witamina C jest przeciwutleniaczem, dlatego zwalcza wolne rodniki, które mogą uszkodzić włosy, pozostawiając je słabe i kruche. Ta witamina pomaga organizmowi wytwarzać kolagen, który jest niezbędny dla zdrowych paznokci, skóry i włosów. Przyjmowanie suplementu witaminy C jest niewątpliwie pomocne, ta witamina jest najlepiej trawiona po spożyciu w diecie. Jedz dużo kiwi, pomarańcze, brokuły, papaje, papryki, brukselki i kapusta jako zastrzyk witaminy C.

10. Magnez

Magnez nie jest technicznie witaminą, ale ten minerał jest koniecznością dla każdego, kto stara się zapuszczać włosy. Magnez pomaga organizmowi funkcjonować na wiele ważnych sposobów, ale ogromny procent ludzi jest niedobry w tym istotnym składniku odżywczym. Niedobór magnezu może powodować wysokie ciśnienie krwi, depresję, lęki, problemy z sercem, osteoporozę, cukrzycę, przewlekłe zmęczenie i szybkie starzenie. Poza tym ma również wpływ na nasze włosy.

Niedobór magnezu powoduje wypadanie włosów, ponieważ nasiona mieszków włosowych potrzebują tego minerału dla wzmocnienia. Zostaw deficyt magnezu na zbyt długo, a może to  nawet doprowadzić do łysienia. Na szczęście istnieje wiele sposobów na wprowadzenie więcej magnezu. Orzechy i nasiona (zwłaszcza nasiona dyni) zawierają mnóstwo magnezu. Ciemnozielone warzywa, takie jak szpinak to także świetny sposób, aby uzyskać ten składnik odżywczy. Gdy to za mało – suplementuj magnez w tabletkach.

 

Jeśli zastanawiasz się nad przyjmowaniem witamin na wzrost włosów, to zawsze warto porozmawiać z lekarzem przed wprowadzeniem suplementów, szczególnie jeśli masz jakieś inne choroby. Jednak włączenie tych kluczowych witamin i składników mineralnych poprzez dietę jest krokiem, który każdy może bezpiecznie podjąć dla zdrowszych pasm.